Jak dbać o skórę za pomocą oleju lnianego

olej lniany
Warto przyjmować olej lniany dla poprawy wyglądu cery

Olej lniany jest najbogatszym źródłem kwasu alfa-linolenowego (ALA), kwasu tłuszczowego omega-3. Niestety, spożycie ALA znacząco spadło w czasach współczesnych, gdy dla porównania, tłuszczów omega-6, takich jak kwas linolowy, dramatycznie wzrosło. Dowiedz się dlaczego warto częściej sięgać po olej lniany.

Jeśli chcemy rozwiązać problemy skórne takie jak trądzik, sucha, łuszczącą się skórą, egzema i łuszcząca, lub po prostu mieć piękniejszą skórę w ogóle, to olej lniany może pomóc.

Omega-6 i stany zapalne

Większość z nas, jedząc nawet stosunkowo zdrowe jedzenie, pochłania znacznie więcej kwasów omega-6, takich jak kwas linolowy i kwasu arachidonowego, niż kwasów omega-3, takich jak kwas alfa-linolenowy, kwas eikozapentaenowy (EPA) i kwas dokozaheksaenowy ( DHA).

Problemem jest w tym, że tłuszcze omega-6, niezbędne w naszej diecie w niewielkich ilościach, mogą tworzyć w za dużych ilościach prostaglandyny typu 2. Te prostaglandyny odgrywają rolę w wielu chorobach zapalnych w całym organizmie.

W szczególności w przypadku problemów skórnych, takich jak trądzik, egzemy i łuszczyce, jedzenie zbyt dużej ilości tłuszczów omega-6 jest uważane często za czynnik ich powstawania.

Lepsze omega-3!

Kwasy tłuszczowe omega-3 są wykorzystywane do tworzenia typu 3 prostaglandyn, które mogą mieć działanie przeciwzapalne w organizmie, w tym w skórze. Wiele osób zgłasza znaczącą poprawę w różnych problemach skórnych, po zwiększeniu spożycia omega-3, jak i stosowaniu ich miejscowo.

Kwas alfa-linolenowy jest macierzystym kwasem tłuszczowym omega-3 i może być przekształcony w EPA i DHA. Chociaż ALA ma wiele dobroczynnych właściwości dla skóry sam w sobie, to EPA i DHA, są potrzebne do tworzenia prostaglandyn przeciwzapalnych.

Choroby skóry, trądzik, zaczerwienienie i łuszczenie się, często zdaje się znacznie poprawiać poprzez zwiększenie spożycia dobrego źródła omega-3, takiego jak olej z lnu.

Olej lniany – dawkowanie

Dawkowanie to co najmniej 2 g lub więcej dziennie, najlepiej 8 do 10 g, podzielonych między śniadanie i kolację. Jest to często zalecana dawka dla uzyskania piękniejszej skóry.

Najlepiej jest zacząć powoli, od 1 g rano i 1 g wieczorem przez tydzień. W kolejnych tygodniach może się podwoić tę ilość i zobaczyć, jak to jest tolerowane.

Kontynuuj w ten sposób, aż zaczniesz widzieć poprawę. Dla wielu osób jest to około 8 do 10 g dziennie. Twoja skóra może też potrzebować trochę więcej czasu na odpowiedź.

Zdarza się, że początkowe działanie detoksykacyjne sprawi, że objawy są tymczasowo pogorszone. W takich przypadkach najlepiej byłoby zmniejszyć dawkę z powrotem.

Nawet najlepszej jakości olej lniany jest zazwyczaj tańszy niż olej z ryb i ma wiele innych korzyści pielęgnacyjnych.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *